Epiloog

1 september 2016 - Oss, Nederland

Als je naar het noorden vaart, houd je rekening met een wat minder weertype. Dat het wat koeler en wat regenachtiger weer is, vind je dus heel gewoon. Maar dat het in een periode van negen weken slechts drie dagen uit het noorden tot het oosten waaide is wel heel bijzonder. Ook was het op de Oostzee uitzonderlijk slecht weer. Zeilers, die er geweest waren, vertelden ons dat.

Toch kijken we terug op een geslaagde vakantie. Met een zeilboot, die een mast voert tot meer dan vijftien meter en die een diepgang heeft van bijna twee meter, door de stad Groningen varen is een belevenis, die we niet graag hadden willen missen. Ook is het ook wel relaxed om niet elke dag lange afstanden te hoeven varen. We hebben ons goed vermaakt.

Als we gezond blijven gaan we volgend jaar weer op pad. Waar naar toe? Dat staat nu nog in de sterren geschreven. Maar daar berichten we nog wel over.

Irene en Kees

1. Kees:
    2 september 2016
    Irene, Kees, Jullie hebbeneen prachtige zeiltocht gemaakt. Het was erg leuk om jullie reisverhalen te lezen om zo ook te zien waar je ergens zeilde (of voor de regen schuilde).