Salacia bijna klaar voor vertrek

21 mei 2013 - Heijningen, Nederland

Welkom op ons reisblog bij Reislogger! Wij, Irene en Kees, gaan deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van onze reis in 2013 met ons zeiljacht Salacia naar de Oostzee.

Kees is eind vorig jaar met vroegpensioen gegaan en Irene heeft ruim drie maanden aaneengesloten vakantie kunnen regelen voor 2013. We willen graag met onze zeilboot naar de Oostzee.

We zijn in het bezit van een Koopmans Nova 31 van ruim negen meter lengte. Het is een zeer zeewaardig schip, dat ons al 12 jaar veel plezier heeft gebracht en waarmee al vele mijlen op zee hebben gevaren. Frankrijk, de Kanaaleilanden en de Engelse zuidkust hebben we ermee verkend. Maar drie maanden op een boot van negen meter leek ons niet helemaal ideaal. Daarom hebben we in maart van dit jaar een Dufour 365 Grand'Large gekocht. Het heeft een lengte van bijna 11 meter en biedt veel meer comfort.

Dit schip is ruim zes jaar oud, maar slechts heel weinig gebruikt. Versleten is er niets, maar het was wel ontzettend smerig. Ook was de uitrusting nogal karig. Na een uitgebreide schoonmaak en na het uitvoeren van een hele rij klussen en klusjes, hebben we met Pinksteren onze eerste zeiltochtje gemaakt.

We hebben geoefend in het reven, de nieuw ingebouwde stuurautomaat getest en verder een groot aantal checks uitgevoerd. Resultaat? Alles OK!

Nog drie weken voor vertrek en belangrijke zaken komen nu aan boord: reddingvlot, epirb (noodbaken), ankerketting, kaarten en almanakken. Ook de verzekering is voor het grote vaargebied aangepast. Vandaag is de langverwachte verklaring, dat over het schip BTW betaald is, binnengekomen.

Nu nog foerageren en we zijn er klaar voor. Op 15 juni staat ons vertrek gepland.

1. Reislogger:
    21 mei 2013
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Kees van Roosmalen:
    Irene en Kees,
    Heel veel plezier met jullie nieuwe boot en de reis die je wilt gaan maken. Ben benieuwd naar jullie ervaingen en ga jullie zeker volgen.
  3. Hannus:
    4 juni 2013
    Goh, Vlakje, ik heb het idee dat je nog maar een week geleden hier was, we hebben jullie reisroute toen nog zitten bekijken en nu is het bijna zover!! We wensen jou en Irene heel veel plezier en een behouden vaart. Tegen de tijd dat je terug bent gaan wij lekker naar Griekenland, dus dat wordt ergens in Oktober maar weer ofzo en een ouzo!! (of twee).
    Liefs,
    Hannus en Jackie.
  4. H-Georg Püttmann:
    4 juni 2013
    So Ihr Beiden ; hat sich das lange Daumendrücken gelohnt und Ihr könnt Eure erste große Tour machen, wir sind bei Euch Ulrike + Georg ;))
  5. H-Georg Püttmann:
    6 juni 2013
    Happy Birthday Skipper ;) U+G
  6. Annemieke:
    12 juni 2013
    Nu kun je de dagen op 1 hand gaan aftellen.
    Veel plezier en schrijf veel
  7. H-Georg Püttmann:
    14 juni 2013
    Auf geht es ! Wir wünschen Euch eine gute Reise ! Vielleicht sehen wir uns am Samstag noch auf dem Haringvliet ! und dann : GO NORTH !
  8. Hannus:
    14 juni 2013
    Tralalalala....eindelijk is het zover. Vandaag voor voorlopig de laatste keer een eindje auto rijden want dat is niet zo handig op het water. Heel veel plezier en houdt ons op de hoogte, ennu kom heelhuids terug.
    Hannus.
  9. Gabi:
    14 juni 2013
    Irene en Kees vandag gaat jullie avontuur beginnen ik wens jullie een goede reis en en geniet van alles wat er komen mag. Seemann ahoy.
  10. Lia:
    15 juni 2013
    Twenty year from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sale away from the safe harbour. Catch the trade winds in you sail. Explore. Dream. ~ Mark Twain
    Have a great trip. Lia
  11. Mattie en Kees:
    15 juni 2013
    Irene en Kees heel veel plezier op jullie reis.
  12. H. Smits:
    15 juni 2013
    Wij wensen jullie een prachtig mooie reis en goede vaart!
    Heel veel plezier.
    Cor en Herma
  13. H. Smits:
    15 juni 2013
    Wij wensen jullie een prachtige reis toe.Goede vaart.
    Cor en Herma.
  14. Monique:
    15 juni 2013
    Hoi Kees en Irene ik wens jullie een ontzettende leuke vakantie toe geniet van de reis en laat de wijn lekker smaken. Bon voyage.